Costa dos Arrieiros

Pepe Penas lembra Dorvisou, terra..muiños..

AS BURATAS

Posted by pepe penas o Agosto 22, 2004

Este e para min  un retrato entrañable, lembro miralo cando era pequeno na casa dos meus avos en Dorvisou, pero nunca souben quen eran. Hai un par de anos voltei a velo mesmo retrato na casa dunha curma e o preguntarlle quenes eran, non soubo dicirmo; pregunteille a outros curmaos do meu pai e tampouco me deron razon….Socorrito de Sabrexoburatas.jpg faloume dun curmao da miña avoa que ten oitenta e cinco anos e moi boa memoria; tomei a derminaciòn de visitalo e falar con él.
Cando lle dixen quen era, deseguida me recoñeceu e empezoume a falar do meu pai e da miña avoa. Eu estaba tratando de saber de onde viña o meu bisavo Candido Camino Lopez (non o dixen antes pero unha das minhas aficions e coñecer quen eran os meus antepasados, hoxe sei quenes foron os meus dezaseis tataravos, e en algunha das ramas teño chegado ata a  novena xeraciòn). Ensiñeille o retrato e nunca esquecerei a cara de sorpresa que lle quedou, dixo: ¡¡Coño..meus avoos!!:
    Xosé Camino Seijo e Caietana Lopez Vaamonde.
… dixome os nomes dos trece fillos que tiveran, e que ese retrato fora feito por un fillo que viñera da America..deseguida vin a lus.. !eran meus tataravos, os pais de Candido Camino!.
Estivemos moito tempo falando e contoume algo que me pareceu moi fermoso: O lugar de onde viña o meu bisavo Candido chamanlle As Buratas ( coñecido tamèn por Circuncis, en San Vicente de Burres. Arzùa).
Disque un dos antepasados do meu tataravo coñeceu unha moza moi guapa nun sitio que lle chamaban A Burata, hoxe cuberto polas augas do encoro de Porto de Mouros, o certo e que o meu antepasado namorouse da moza,casou con ela e levouna para sua casa; parece ser que a xente cando falaba da sua muller dician A Burata.. pasou o tempo e nos nosos dias aquel lugar coñecese co nome de As Buratas. Un descendente seu casou en Dorvisou; e o seu nome quedou unido a casa donde viveu e morreu. Inda hoxe lle chaman a casa de Candido.

3 Respostas to “AS BURATAS”

  1. Carallo, neno!

  2. Ana Mato said

    Hola. Eu son Ana, filla de Pepe de Mato de Duxame. Si continuou a ir por Dorvisou o mellor tenme visto no bar “O que faltaba”. Encántame leer as suas lembranzas de neno en esa terra que tamén e a miña ainda que, como vostede, non vivo ahi.
    ¿Sabe que canto mais miro a foto do pintor de Dorvisou mais se me parece a “José de Raúl”, non sei si o coñece?.
    Eu tamén estou a seguir a linea dos meus antepasados e no medio de algún documento aparecen nomes de persoas que vivian en Dorvisou ala polo siglo XVIII, asi como Duxame, Insua, Outeiro, Loño, Larazo e outras parroquias de esa zona. Si cree que poidera interesarlle algo estaria encantada de axudar. O meu correo e amatses@et.mde.es

    • pepe penas said

      Hola Ana.
      Grazas polo teu comentario;e non me trates de vostede. Ainda que a ti non te coñezo, sei quen e Pepe de Mato, Enrique, Antonio e Maruja. No bar o que faltaba estiven moitas veces. Rodrigo, casado con Maruja, era curmau da miña nai; miña avoa,por parte de nai, era irmàn do pai de Rodrigo.
      Un saúdo

Deixar unha resposta

 
