Costa dos Arrieiros

Pepe Penas lembra Dorvisou, terra..muiños..

A BESTA

Posted by pepe penas o Outubro 27, 2004

cabalo.jpg
Lémbrome, coma si fora hoxe, da afección que tiña de montar a cabalo; na casa dos meus avós había dúas bestas,( tamén se di egoas, pero teño agarimo polo de besta xa que ese era o nome que dician na miña aldea ) sendo un cativo de oito ou nove anos cando ia coas vacas para a Granxa Nova a miña meirande ilusión era ir montado na besta; case sempre ia na mais vella, que ó mismo tempo era mais pequena e era mais doado subir a ela; non vaiades a crer que iba quieto, ¡non oh!…poñiame co de diante para tras, agarrabame o pescozo, deitabame encima do lombo, coa barriga mirando para o ceo..e todo isto ca besta andando..¡parado facío calquera!; lémbrome dunha vez, polo camiño que ainda hai hoxe polo medio da casa de Xan Penas e do Zoqueiro, que se non caín unhas sete o oito veces non andaría moi lonxe..subía a besta..deitabame mirando para riba..dicía: ¡arre!..e ¡zas! caía coma un saco de patacas o chan, ela parabase..eu volvía a subir..e veña..a facer outra vez a misma manobra: Outras veces tentaba de facela andar con un paso que lle chamaban da andadura, algo semellante o que fan eses cabalos andaluces que se ven nos touros, non había nada que facer.. ela non sabía…. e eu tampouco sabía como enseñarlle; entón seguía facendo o que sabía: as manobras que contaba un pouquiño mais arriba; tanto ensaie que rematei facendo ben…xa non caia..e mesmo era capaz de facerlle botar un trote sen agarrarme a crina. Teño que dicir que xogaba con ventaxa, estaba a tratar con unha besta veterana, o meu pai levaba moitas veces cando ia as mozas, ela de seguro sabía que eu era o fillo de Ramón de Cándido e entón coidabame de xeito especial.

Deixar unha resposta

 
