Costa dos Arrieiros

Pepe Penas lembra Dorvisou, terra..muiños..

IN MEMORIAM

Posted by pepe penas o Marzo 3, 2005

Xosé era meu tío, era o que lle seguía o meu pai, non cheguei a coñecelo porque a vida para él rematou na xuventude, morreu como morren os idealistas con poucos anos e sen acadar os seus soños; dos primeiros anos de neno non lembro moitas cousas del, o que mais me quedou no sentido, e que cando preguntaba quen era aquel mozo que estaba nos retratos, sempre tiña a misma resposta: morreu na guerra; non sabía moito de que me falaban, peroxosetio.jpg calaba ata que outro día volvía a facer as mesmas preguntas. Cando marchei da aldea e fun medrando comecei a entender unha morea de cousas: o meu pai contabame o que fora a puta guerra, de como eles eran catro irmáns: tres eran dos que chamaban nacionais e outro era dos “roxos”, de como nunca souberon de certo como e onde morrera; somentes houbo unha carta da Cruz Roja Internacional de Suiza na que dicía que morrera en combate en Madrid. Lembrome que na Igrexa de Santomé de Insúa había unha plancha que dicía: Insua a sus Mártires, e de seguido poñía os nomes dos que morreran no frente; sempre me pareceu unha cousa estraña non ver o nome del…agora xa entendo porque non estaba: a Historia escrivena os que gañan, e nesa fodida guerra somentes se falaba dos que morreran pola Patria deles, os outros eran dunha cousa que lle chamaban República…e ademais non eran nin españois…eran os cabróns dos roxos. Foron pasando os anos e nunca esquecín del, coido que tamén morreu pola sua Patria, que era a mesma ca dos outros ainda que os que gañaron non quixeran velo así.
Todolos que coñezan historias parecidas a que eu conto, lembraranse dos seus seres benqueridos que morreron na banda dos que perderon , pero de ningunha maneira terán desexos de volver aos malditos anos da Guerra Civil…nin os que viñeron despois…

PD.Oito anos despois deste post, tiven coñecemento de que finara en Talavera de La Reina,a comezos da Guerra do 36; polo visto fixeronlle enterro e funeral la Igrexa de San Tomé de Insua. Sei que estou a buscar unha agulla nun palleiro, pero teño o desexo de que alguén que lea isto poida dicirme que podería facer e a onde dirixirme para acadar datos do meu tio.

Deixar unha resposta

 
